Σύγκρουση και Ασφάλεια στην Παγκόσμια Πολιτική

Κωδικός μαθήματος
4060Υ
Μονάδες ECTS
5
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Διδάσκων καθηγητής

ΦΑΚΙΟΛΑΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ

Περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα, αξιοποιώντας τη θεωρητική προβληματική που αναπτύχθηκε στις Διεθνείς Σχέσεις, εστιάζει σε δύο αναλυτικές κατηγορίες, τη σύγκρουση και την ασφάλεια. Οι δύο αυτές έννοιες κατέχουν σημαντική θέση στον πυρήνα του γίγνεσθαι της παγκόσμιας πολιτικής. Η σύγκρουση και η ασφάλεια είναι απόρροια των κινητήριων δυνάμεων του ανταγωνισμού και της συνεργασίας στην άναρχη διεθνή κοινωνία, που συν-διαμορφώνουν και συν-θέτουν ευρύτερα το φαινόμενο του πολέμου και της ειρήνης. Σε αυτό το πλαίσιο θεώρησης, η διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκει να συζητήσει τα ζητήματα της σύγκρουσης και της ασφάλειας υπό το αναλυτικό πρίσμα: α) των διαχρονικών και σύγχρονων θεωριών που τα προσεγγίζουν, β) της συμβολής των κρατικών και μη κρατικών δρώντων στη διαμόρφωση και εξέλιξή τους και γ) της εμπειρίας της πρακτικής και των προκλήσεων του μέλλοντος.

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές και φοιτήτριες θα έχουν την ικανότητα να αντιλαμβάνονται και να αξιολογούν κριτικά τα αίτια και τις συνέπειες των συγκρούσεων, όπως και τη σημασία της ασφάλειας, στο πλαίσιο της σύγχρονης άναρχης διεθνούς κοινωνίας. Επίσης, θα έχουν την ικανότητα να αναζητούν, να επιλέγουν, να συγκεντρώνουν και εισηγούνται ως μέλη ομάδας εργασίας τη γνώση αναπτύσσοντας, παράλληλα, δεξιότητες συνεργασίας, σύνθεσης απόψεων και κριτικής σκέψης σε συγκεκριμένο πλαίσιο κανόνων και χρόνου.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

Το μάθημα επιδιώκει την προαγωγή της εννοιολογικής και θεωρητικής ανάλυσης υπό το φακό ιστορικών παραδειγμάτων. Αποσκοπεί στην ανάπτυξη της αυτόνομης ερευνητικής ικανότητας των φοιτητών/ριών να ανιχνεύουν, να χαρτογραφούν και να εξηγούν κριτικά τα δεδομένα των διεθνών συγκρούσεων και της ασφάλειας συνθέτοντας τη θεωρία με την πρακτική. Οι φοιτητές/ριες, επομένως, μαθαίνουν να αναλύουν τις παραμέτρους και τις διαστάσεις που στοιχειοθετούν τη σύγκρουση και την ασφάλεια στην παγκόσμια πολιτική δομώντας και αναδομώντας τη σχετική σύγχρονη γνώση. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Οι θεματικές ενότητες του μαθήματος περιλαμβάνουν:

Εισαγωγή: Γνωστικό Αντικείμενο και Τέμνουσες Προεκτάσεις – Φόβος και Βία – Ισχύς, Σύγκρουση και Συνεργασία – Πόλεμος και Ασφάλεια – Επίπεδα Ανάλυσης της Σύγκρουσης – Επίπεδα Ανάλυσης και Διαστάσεις της Ασφάλειας – Διαχρονικές Προσεγγίσεις της Σύγκρουσης και της Ασφάλειας – Σύγχρονες Θεωρήσεις της Σύγκρουσης και της Ασφάλειας – Η Εμπειρία της Αυτοδιάθεσης, των Εθνοτικών Συγκρούσεων και των Ανθρωπιστικών Επεμβάσεων – Η Λογική της Ασύμμετρης Σύγκρουσης – Η Προοπτικής της Σύγκρουσης και της Ασφάλειας.

Ειδικότερα, η ανάπτυξη των θεματικών του μαθήματος σε 13 ενότητες διδασκαλίας αναλύονται στον παρακάτω πίνακα. Σημειώνεται ότι οι φοιτητές/τριες πληροφορούνται, μέσω του Προγράμματος Διδασκαλίας Μαθήματος και την ενημέρωση που γίνεται τόσο στην πρώτη συνάντηση διδασκαλίας όσο και τις ώρες γραφείου του διδάσκοντος, ότι: 

  1. η διδακτέα ύλη διαχέεται και στα δύο υποχρεωτικά εγχειρίδια, όπως αυτή ορίζεται 

  2. πρέπει, ως μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των επιδιωκόμενων μαθησιακών στόχων για την ανάπτυξη της ικανότητας έρευνας, να αναζητούν μόνοι/ες τους τις βιβλιογραφικές πηγές για την τεκμηρίωση των περιπτωσιολογικών μελετών που αναφέρονται στις θεματικές ενότητες 3-11 και 

οφείλουν, ως μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των επιδιωκόμενων μαθησιακών στόχων για την ανάπτυξη των ικανοτήτων της ομαδικής εργασίας, της δημόσιας παρουσίασης και προβολής έρευνας και της διαχείρισης χρόνου, να συνεργαστούν για την προφορική εισήγηση των περιπτωσιολογικών μελετών που αναφέρονται στις θεματικές ενότητες 3-11

Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης

1. Εισαγωγή: 

Γνωστικό Αντικείμενο και Τέμνουσες Προεκτάσεις

 

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

https://eclass.uop.gr/modules/units/?course=PEDIS272&id=1839 

2. Εννοιολογικό και Θεωρητικό Πλαίσιο: 

Διαστάσεις της Ασφάλειας & Ανάλυση Συγκρούσεων/Διενέξεων

 

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

https://eclass.uop.gr/modules/units/?course=PEDIS272&id=1840 

3. Γιατί Ξέσπασε η Πολεμική Σύρραξη στην Ουκρανία στις 23 Φεβρουαρίου 2022;

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

https://eclass.uop.gr/modules/units/?course=PEDIS272&id=1841 

4. Διεθνής Τάξη, Πρωτοκαθεδρία Μεγάλης Δύναμης και Ανάδυση Ανερχόμενων Δυνάμεων: Γιατί οι ΗΠΑ και η Ρωσία Συγκρούονται; 

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

https://eclass.uop.gr/modules/units/?course=PEDIS272&id=1842 

5. Διεθνής Τάξη, Πρωτοκαθεδρία Μεγάλης Δύναμης και Ανάδυση Ανερχόμενων Δυνάμεων:

Γιατί οι ΗΠΑ και η Κίνα Συγκρούονται;

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

https://eclass.uop.gr/modules/units/?course=PEDIS272&id=1843 

6. Σύνοψη & Επανάληψη

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

 

7. Δίλημμα Ασφάλειας και Πληθυσμιακές Ροές (μεταναστευτικές και προσφυγικές): Γιατί η Ελλάδα και η Τουρκία Συγκρούονται για το Ζήτημα Αυτό;

 

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

https://eclass.uop.gr/modules/units/?course=PEDIS272&id=1845 

8. Κρατική Κυριαρχία και Απόσχιση Εθνοτικών Κοινοτήτων: 

Γιατί η Σερβία και το Κόσοβο Συγκρούονται;

 

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

https://eclass.uop.gr/modules/units/?course=PEDIS272&id=1846 

9. Σύνοψη & Επανάληψη

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

 

10. Περιφερειακή Τάξη και Ανάδυση Περιφερειακών Δυνάμεων: Γιατί η Ελλάδα και η Τουρκία Συγκρούονται στη Νότιο-ανατολική Μεσόγειο;

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

https://eclass.uop.gr/modules/units/?course=PEDIS272&id=1848 

11. Η Συμφωνία των Πρεσπών: Γιατί η Ελλάδα και η Βόρεια Μακεδονία Συγκρούστηκαν;

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

https://eclass.uop.gr/modules/units/?course=PEDIS272&id=1849 

12. Περιφερειακή Τάξη και Ανάδυση Περιφερειακών Δυνάμεων: Γιατί η Ινδία και το Πακιστάν Συγκρούονται για το Κασμίρ;

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

 

13.  Σύνοψη & Επανάληψη

Ι. Υποχρεωτικά Εγχειρίδια

ΙΙ. Προτεινόμενη Βιβλιογραφία

https://eclass.uop.gr/modules/document/index.php?course=PEDIS272&openDir=/54e64c0cJHuf/5a9417c0AG0I 

Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή: Οι τρόποι αξιολόγησης που έχουν επιλεγεί αποβλέπουν στην επίτευξη των μαθησιακών στόχων του μαθήματος και, ειδικότερα, την ανάπτυξη έξι βασικών δεξιοτήτων: α) ταξινόμηση, ιεράρχηση και  σύνθεση γνώσεων, β) κριτική σκέψη, γ) χρήση γραπτού λόγου, δ) συνεργασία και συλλογική εργασία, ε) χρήση δημόσιου προφορικού λόγου και διαδραστικού διαλόγου στ) διαχείριση χρόνου. 
Περίληψη Επιστημονικού Άρθρου Το άρθρο είναι αγγλόγλωσσο και είναι μέρος της Ομαδικής Εργασίας με Παρουσίαση.
Ομαδική Εργασία με Παρουσίαση Ανάλυση των συγκεκριμένων συγκρούσεων που αναφέρονται στις Θεματικές Ενότητες Διδασκαλίας μεταξύ των Εβδομάδων 3 και 12.
Πρόοδος Πρώτη Εβδομάδα 6: η εξεταζόμενη ύλη καλύπτει αθροιστικά από Υποχρεωτικό Εγχειρίδιο 1 (Ηρακλείδης): σελ. 15-50 & Υποχρεωτικό Εγχειρίδιο 2 (Μπόση): σελ. 11-23. 
Πρόοδος Δεύτερη Εβδομάδα 9: η εξεταζόμενη ύλη καλύπτει αθροιστικά από Εγχειρίδιο 1 (Ηρακλείδης): σελ. 15-50, 59-61, 75-112 & Υποχρεωτικό Εγχειρίδιο 2 (Μπόση): σελ. 11-69. 
Πρόοδος Τρίτη Εβδομάδα 13: η εξεταζόμενη ύλη καλύπτει αθροιστικά από Εγχειρίδιο 1 (Ηρακλείδης): σελ. 15-50, 59-61, 75-112, 123-164 & Υποχρεωτικό Εγχειρίδιο 2 (Μπόση): σελ. 11-69, 321-370.
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Το μάθημα συνδυάζει την παράδοση διαλέξεων με την παρουσίαση ομαδικών εργασιών από τους φοιτητές/ριες. Επιδιώκει, ουσιαστικά, την προαγωγή της συμμετοχικής διδασκαλίας με τρόπο που να οδηγεί σε μία δια-δραστική διαλογική συζήτηση με απώτερο στόχο να εκμαιεύσει και να δομήσει ή να αναδομήσει τη γνώση.

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Η διδασκαλία του μαθήματος οργανώνεται με τρόπο ώστε να αξιοποιήσει συστηματικά ΤΠΕ. Ειδικότερα, σχεδόν το σύνολο του έντυπου υλικού του μαθήματος (π.χ. πρόγραμμα διδασκαλίας, ανακοινώσεις, υποβολή εργασιών, σημειώσεις)προγραμματίζεται να αναρτηθεί καινα κοινοποιηθεί μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής e-Class (http://eclass.uop.gr/), όπως και στοιχεία ενημέρωσης και αλληλογραφίας με τους/ις φοιτητές/ριες. Παρομοίως, η καταχώρηση της βαθμολογίας είναι προορισμένη να γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας ClassWeb (https://e-secretary.uop.gr/classweb/).Οι διαλέξεις του μαθήματος και οι εργασίες των φοιτητών σχεδιάζεται να παρουσιάζονται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και μηχανήματος προβολής εικόνων.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

13 Εβδ. x 3 ώρες = 

39 ώρες

Περίληψη Επιστημονικού Άρθρου

3 Εβδ. x 3 ώρες x 1,5 =   

 13,5 ώρες

Πρόοδος

4 Εβδ. x 3 ώρες x 1,5 = 18 ώρες

Πρόοδος

4 Εβδ. x 3 ώρες x 1,5 = 

= 18 ώρες

Πρόοδος

4 Εβδ. x 3 ώρες x 1,5 = 

= 18 ώρες

Ομαδική Εργασία 

(5 έως 10 χιλ. λέξεις) 

με Παρουσίαση

(6 Εβδ. x 3 ώρες x 1,0) + 3 ώρες = 18 + 3 

= 21 ώρες

Σύνολο Μαθήματος

127,5 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 

Η αξιολόγηση γίνεται στην ελληνική γλώσσα και καθορίζεται με βάση βαθμολόγησης την κλίμακα από μηδέν (0) έως δέκα (10). 

 

Η Ομαδική Εργασία με Παρουσίαση και η Περίληψη Επιστημονικού Άρθρου είναι προαπαιτούμενα της αξιολόγησης. Η τελική βαθμολογία διαμορφώνεται από:

  • το βαθμό της πρώτης Προόδου (απαντήσεις σε 10 ερωτήσεις με απαντήσεις πολλαπλών επιλογών που αντλούνται από τις διαλέξεις και τα υποχρεωτικά εγχειρίδια) βάσει του 1/3 των θεματικών ενοτήτων της διδακτέας ύλης, που προσμετρείται κατά 20%, 

  • το βαθμό της δεύτερης Προόδου (απαντήσεις σε 10 ερωτήσεις με απαντήσεις πολλαπλών επιλογών που αντλούνται από τις διαλέξεις και τα υποχρεωτικά εγχειρίδια) βάσει του 1/3 των θεματικών ενοτήτων της διδακτέας ύλης, που προσμετρείται κατά 30%,   

  • το βαθμό της δεύτερης Προόδου (απαντήσεις σε 10 ερωτήσεις με απαντήσεις πολλαπλών επιλογών που αντλούνται από τις διαλέξεις και τα υποχρεωτικά εγχειρίδια) βάσει του 1/3 των θεματικών ενοτήτων της διδακτέας ύλης, που προσμετρείται κατά 50% 

 

Κατ’ εξαίρεση για τους φοιτητές Erasmus η αξιολόγηση γίνεται στην αγγλική γλώσσαμε ίδια βάση βαθμολόγησης, την κλίμακα από μηδέν (0) έως δέκα (10). 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Υποχρεωτικά Εγχειρίδια:

1. Αλέξης Ηρακλείδης, Ανάλυση και Επίλυση Συγκρούσεων. Μία Εισαγωγή (Αθήνα: Σιδέρης, 2011). 

2. Μαίρη Μπόση, Η Διεθνής Ασφάλεια στη Μεταψυχροπολεμική Εποχή: Οι Αραβικές Εξεγέρσεις και η Περίπτωση της Συρίας (Αθήνα: Ποιότητα, 2014).

 

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:

Ειρήνη Χειλά, Διεθνής Κοινότητα και Εύθραυστα Κράτη. Διλήμματα της Διεθνούς Οργάνωσης (Αθήνα: Ποιότητα, 2020).

Lee Jarvis & Jack Holland, Security. A Critical Introduction (London: Palgrave, 2014).

Kenneth N. Waltz, Ο Άνθρωπος, το Κράτος και ο Πόλεμος. Μία Θεωρητική Ανάλυση (Αθήνα: Ποιότητα, 2011).

Παναγιώτης Ήφαιστος, Ο Πόλεμος και τα Αίτια του. Τα Πολλά Πρόσωπα του Ηγεμονισμού και της Τρομοκρατίας, 3η έκδοση (Αθήνα, Ποιότητα, 2007).

Αθανάσιος Πλατιάς, Διεθνείς Σχέσεις και Στρατηγική στο Θουκυδίδη (Αθήνα: Βιβλιοπωλείον της «Εστίας», 1999).

Stephen van Evera, Causes of War. Power and the Roots of Conflict (Ithaca: Cornell University Press, 1999).

 

Βασική Βιβλιογραφία:

Roger Mac Ginty (ed), The Routledge Handbook of Peacebuilding (Oxon: Routledge, 2013).

Myriam Dunn Cavelty & Victor Mauer (eds), The Routledge Handbook of Security Studies (Oxon: Routledge, 2010).

Σπυρίδων Ν. Λίτσας, Πόλεμος και Ορθολογισμός. Θεωρητικές Προεκτάσεις και Στρατηγικές Εφαρμογές (Αθήνα: Ποιότητα, 2010).

Michael Howard, Ο Ρόλος του Πολέμου στη Νεότερη Ευρωπαϊκή Ιστορία, 4η έκδοση (Αθήνα: Ποιότητα, 2009).

Γιάννης Γ. Βαληνάκης & Κωνσταντίνα Ε. Μπότσιου, Διεθνείς Σχέσεις και Στρατηγική στην Πυρηνική Εποχή, 2η έκδοση (Θεσσαλονίκη: Επίκεντρο, 2008).

Ken Booth & Nicholas J. Wheeler, The Security Dilemma. Fear, Cooperation and Trust in World Politics (London: Palgrave Macmillan, 2008).

Stephan Stetter (ed), Territorial Conflicts in World Society (Oxon: Routledge, 2007).

Colin S. Gray, War, Peace and International Relations. An Introduction to Strategic History (London: Routledge, 2007).

Stephen Stetter, Territorial Conflict in World Society. Modern Systems Theory, International Relations and Conflict Studies ((London and New York: Routledge, 2007).

Charles Weber & Johan Galtung (eds.), Handbook of Peace and Conflict Studies (London and New York: Routledge, 2007).

Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, Πόλεμος και Ειρήνη Μετά το «Τέλος της Ιστορίας», 2η έκδοση (Αθήνα: Καστανιώτης, 2006).

Morton Deutsch, et.al. (eds), The Handbook of Conflict Resolution. Theory and Practice, 2nd ed. (San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2006).

Stathis N. Kalyvas, The Logic of Violence in Civil War (Cambridge: Cambridge University Press, 2006).

Colin S. Gray, Strategy and History. Essays on Theory and Practice (London: Routledge, 2006).

Yee-Kuang Heng, War as Risk Management. Strategy and Conflict in an Age of Globalised Risks (London: Routledge, 2006).

Gary T. Furlong, The Conflict Resolution Toolbox (Ontario: Wiley, 2005).

Edward AKolodziejSecurity and International Relations (Cambridge: Cambridge University Press, 2005).

Ken Booth (ed.), Critical Security Studies and World Politics (London: LynneRienner, 2005). 

Ken Booth & Tim Dunne (eds.), Worlds in Collision. Terror and the Future of Global Order (Basingstoke, Hampshire: Macmillan Palgrave, 2002).

Μαίρη Μπόση, Ζητήματα Ασφάλειας στη Νέα Τάξη Πραγμάτων (Αθήνα, Παπαζήσης, 1999).

Mary Kaldor, New and Old Wars. Organized Violence in a Global Era (Cambridge: Polity, 1999).

Barry Buzan, Ole Waever&Jaap de Wilde, Security. A New Framework for Analysis, 2nd edition(Boulder: LynneRienner, 1998).

Barry Buzan, People, States and Fear. An Agenda for International Security Studies in the Post-Cold War Era (New York: Harvester Wheatsheaf, 1991). 

Ken Booth (ed.), New Thinking About Strategy and International Security (London: Harper Collins Academic, 1991).

Thomas C. Schelling, The Strategy of Conflict (Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 1960).

Bernard Brodie, Strategy in the Missile Age (Santa Monica: Rand Corporation, 1959).

 

Επιστημονικά Περιοδικά:

Ελληνικά περιοδικά τα οποία:

  • συζητούν θέματα διεθνών συγκρούσεων και ασφάλειας είναι, κυρίως, τα: Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, Ελληνική Επιθεώρηση Πολιτικής Επιστήμης, Τετράδια Πολιτικής Επιστήμης, Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, Αγορά Χωρίς Σύνορα, Επιστήμη και Κοινωνία, Θέσεις, Αξιολογικά, Ουτοπία, Ιστορικά, ΚλειώHistorein, Το Βήμα των Διεθνών Σχέσεων, Φιλελεύθερη Έμφαση, Σύγχρονα Θέματα, Τετράδια Πολιτικού Διαλόγου, Έρευνας και Κριτικής, Ευρωπαϊκή Έκφραση,

Διεθνή περιοδικά τα οποία:

  • είναι ευρύτερα αναγνωρισμένα ως τα κορυφαία που συζητούν θέματα αιχμής στη θεωρία και τη μεθοδολογία των διεθνών συγκρούσεων και ασφάλειας είναι ταInternational Theory,European Journal of International RelationsInternational OrganizationInternational SecurityInternational Studies QuarterlyMillenniumJournal of International Studies, International Political Science Review,International Political Sociology, Foreign Policy Analysis, World Politics, American Political Science Review, Review of International Studies, Journal of Peace Research, Journal of Conflict Resolution, Review of International Political Economy,

  • είναι εξίσου αποδεκτά ως αξιόλογα στο πεδίο των διεθνών συγκρούσεων και ασφάλειας είναι τα: International Studies ReviewInternational Studies Perspectives, Alternatives, International PoliticsInternational RelationsBritish Journal of Politics and International Relations, Journal of International Relations and Development, Cambridge Review of International Affairs, International Interactions, Cooperation and Conflict, GlobalizationsPolitical Science Quarterly, Orbis, Journal of International AffairsSAIS Review, Global Society, Ethics and International Affairs, Nations and Nationalism, Politics, International Affairs, Foreign Affairs, Foreign Policy,

  • είναι εξίσου αποδεκτά ως αξιόλογα είναι ταComparative Strategy, Defense and Security Analysis, The Non-proliferation Review, Security Dialogue, Conflict, Security& Development, Democracy and Security, Intelligence and National Security, Armed Forces & Society, International Journal of Intelligence and Counter Intelligence, Civil Wars, Small Wars & Insurgencies, Terrorism and Political Violence, Studies in Conflict & TerrorismBiosecurity and Bioterrorism: Biodefense Strategy Practice and Science, Dynamics of Asymmetric Conflict,The National Interest, European Security, Journal of Slavic Military Studies, The Korean Journal of Defense Analysis, Central European Journal of International and Security Studies, Diplomacy & StatecraftInternational Peacekeeping, Journal of Intervention and Statebuilding, Journal of Cold War Studies, War in History, Journal of Military Ethics, Journal of Homeland Security and Emergency Management, Conflict Management and Peace Science, Science and Global Security, Journal of Strategic Security, Global Change, Peace and Security, Peace and Change, Peace Review, Journal of Strategic StudiesSecurity StudiesContemporary Security PolicySurvival,

 

Διαδικτυακοί Τόποι:

Στα περισσότερα από τα παραπάνω διεθνή περιοδικά παρέχεται ελεύθερα η πρόσβαση, με την απόκτηση σχετικού κωδικού από τη Διεύθυνση Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, η πρόσβαση είτε σε ηλεκτρονικές συνδρομές βιβλιογραφικών πηγών του Πανεπιστημίου  (http://www.uop.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=127&Itemid=292) είτε στο HellenicAcademicLibraryNetwork (HEALink) (http://www.heal-link.gr/).

Οι φοιτητές/τριες συνιστάται να επισκεφτούν την ενότητα «Σύνδεσμοι» του μαθήματος του Β΄ εξαμήνου «Διεθνείς Σχέσεις» στο e-Class του Τμήματος, όπου είναι αναρτημένοι σε διάφορες κατηγορίες διαδικτυακοί τόποι χρήσιμοι για την αναζήτηση και μελέτη βιβλιογραφίας, επιστημονικής πληροφόρησης και επίκαιρης ενημέρωσης.

Βιβλιοθήκες:

Οι φοιτητές/τριες συνιστάται να συμβουλεύονται συστηματικά τη βιβλιοθήκη του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Επίσης, συνιστάται να συμβουλεύονται τις: 

  • Συλλογικό Κατάλογο Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών που είναι αναρτημένος στο http://www.unioncatalog.gr/ucportal/

  • Ψηφιακή Βιβλιοθήκη και το Ηλεκτρονικό Αναγνωστήριο του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (http://www.ekt.gr/)

  • Ηλεκτρονικό Κέντρο Ευρωπαϊκής Τεκμηρίωσης (http://e-edc.eu/).

 

Παράλληλα, οι φοιτητές/τριες έχουν τη δυνατότητα να επισκέπτονται και να συμβουλεύονται τις βιβλιοθήκες που εδρεύουν στην Αθήνα και οι οποίες διαθέτουν αξιόλογες συλλογές τόμων βιβλίων και περιοδικών ειδικευμένων στις διεθνείς σχέσεις. Από αυτές, οι πιο σημαντικές και με μεγαλύτερη ευχέρεια πρόσβασης είναι οι:

  • Εθνική Βιβλιοθήκη (Πανεπιστημίου 32),

  • Βιβλιοθήκη της Βουλής των Ελλήνων (Σύνταγμα),

  • Βιβλιοθήκη του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών (Βασιλέως Κωνσταντίνου 48),

  • Γεννάδειος Βιβλιοθήκη (Σουηδίας 61, Κολωνάκι),

  • Βιβλιοθήκη του Ελληνικού Λογοτεχνικού και Ιστορικού Αρχείου (ΕΛΙΑ, Αγίου Ανδρέου 5),

  • Βιβλιοθήκη του Παντείου Πανεπιστήμιου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (Συγγρού 136, στο παλαιό κτίριο),

  • Βιβλιοθήκη του Πολιτικού Τμήματος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Αιόλου 42-44 & Κολοκοτρώνη),

  • Βιβλιοθήκη Διεθνών Σπουδών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Σίνα 14),

  • Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Πειραιώς (Καραόλη& Δημητρίου 80, Πειραιάς),

  • Βιβλιοθήκη του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου (Ελ. Βενιζέλου 70),

  • Βιβλιοθήκη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Πατησίων 76),

  • Βιβλιοθήκη του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ, Μεσογείων 14-18),

  • Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Μεσογειακών Μελετών (Λυκαβηττού 4, Κολωνάκι),

  • Βιβλιοθήκη του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης (Πειραιώς 228),

  • Βιβλιοθήκη του Βρετανικού Συμβουλίου (Πλατεία Κολωνακίου 17),

  • Βιβλιοθήκη της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22),

  • Βιβλιοθήκη του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών (Σίνα 31),

  • Βιβλιοθήκη του γερμανικού Ινστιτούτου Γκαίτε (Ομήρου 14-16), 

  • Βιβλιοθήκη της Τράπεζας της Ελλάδος (Πανεπιστημίου 21),

  • Βιβλιοθήκη της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος (Αιόλου 86),

  • Βιβλιοθήκη του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας (ΜΙΕΤ, Θουκυδίδου 13),

  • Βιβλιοθήκη του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ, Αμερικής 11), 

  • Βιβλιοθήκη του Ινστιτούτου Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ, Τσάμη Καρατάσου 11, Κουκάκι).

URL ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ECLASS (ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ)

https://eclass.uop.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=264